Nowy cykl wydawniczy (jesteśmy obecnie kwartalnikiem) zasadniczo nie wpłynie na merytoryczną zwartość naszego pisma, ale wydłużony czas przygotowania kolejnych wydań pozwoli nam zgłębiać tematy artykułów rzadko goszczących na łamach „PT Busa”.

Marcowe święto i obszerna relacja z sondy przeprowadzonej wśród pań pracujących za kółkiem autobusu to nie przypadek, do którego przyczynił się nasz nowy harmonogram wydań, ani nie rzadkość na naszych łamach. Naturalna wrażliwość kobiet sprawdza się w branży autobusowej, o czym już nie raz pisaliśmy. Panie podejmują pracę kierowcy autobusu m.in. wykorzystując braki kadrowe w przedsiębiorstwach komunikacji miejskiej, ale to nie jedyny powód, który odmienił życie nie jednej z nich, o czym przeczytacie w rubryce „sonda”.

Współczesne autobusy dysponują udogodnieniami, które docenią zawodowcy obojga płci. Elektryczne eCitaro, którym już jeździliśmy potrafi nawet imitować „jazdę na sprzęgle” ułatwiając specjaliście od klasycznych napędów adaptację na nowym stanowisku pracy.

Przybyło elektryków na ulicach naszych miast i wszystko na to wskazuje, że bezemisyjne autobusy będą sukcesywnie zastępować tradycyjne ich odmiany. Polityka zrównoważonego transportu wydaję się odbijać w statystykach sprzedaży nowych autobusów, co nie zmienia faktu, że rynek wtórny w Polsce ma się całkiem dobrze. Szczegóły w analizach JMK. „Dynamiczny jak MINI” – ten cytat ze wspomnianych analiz nabiera obecnie szczególnego znaczenia, bo minibusy osiągają rekordowe wyniki sprzedaży, a ich producenci oferują coraz to nowocześniejsze i wyrafinowane rozwiązania takie jak np. automatyczne skrzynie biegów nowej generacji. Ośmiobiegowy automat zastosowano w napędzie TGE 3.180 najmniejszego z MAN-ów występującego w naszej prezentacji, a także najnowszej ofercie MAN Truck&Bus Polska.

Wprowadzając nowe rozwiązania producenci autobusów obiecują obniżenie kosztów ich eksploatacji jednak wydatki nie są jedynym problemem przewoźników. Zmieniają się przepisy, a konkurencja, także ta nieuczciwa nie słabnie. W grudniu ub.r., w siedzibie Krakowskiej Izby Turystyki odbyło się posiedzenie Kapituły Nagrody Certyfikatu Transportu Turystycznego Twardosky 2019. Celem konkursu są przede wszystkim: rozwój i promocja licencjonowanych przewoźników turystycznych działających na terenie województwa małopolskiego, podnoszenie jakości usług oraz  promocja dobrych praktyk wśród kierowców i przedsiębiorców na rynku przewozów turystycznych. W wyniku debaty kapituła przyznała 24 przewoźnikom CTTT 2019, który jest ważny od 15.12.2018 do 31.12.2019 r.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...