Van Hool zaprosił swoich francuskich klientów na jazdy testowe najnowszych modeli autokarów EX i TX zorganizowane na torze doświadczalnym w Mortefontaine (Francja). Tor ten znany również jako CERAM został zbudowany w 1956 r. przez Simkę. Jedna z nawierzchni toru tworzy pętle o długości 3 km i kącie nachylenia nawierzchni 43o, po której można poruszać się z prędkością 300 km/h. Flota autokarów Van Holl demonstrowała m.in. nowe układy napędowe, o których już wspominaliśmy na naszych łamach. Silniki DAF „Next Gen” oraz zautomatyzowana skrzynia biegów ZF Traxon pozwoliły zmniejszyć zużycie paliwa o ok. 3%, natomiast okres międzyobsługowy wynosi standardowo 10 000 km. Można go wydłużyć do 15 000 km w przypadku zastosowania silnika MX 11 lub 200 000 km – MX 13.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...