Z napędem BMW

Karsan zaistniał na rynku amerykańskim, a konkretnie w Nowym Jorku, gdzie w 2010 roku znalazł się w gronie trzech firm wyłonionych w przetargu na projekt „Taksówka jutra”.

 

Potencjał produkcyjny wsparty zapleczem R&D, a także szeroki zakres usług posprzedażnych pozwolił tureckiej firmie stanąć w szranki z potęgami takimi jak Nissan i Ford. Wygrał Nissan, ale w 2017 r., także w USA, w rywalizacji przetargowej na 1100 samochodów pocztowych dla USPS prototyp Karsana o napędzie elektrycznym dotarł do etapu testów drogowych. Ostateczne rozstrzygnięcie jeszcze nie nastąpiło, ale seryjna produkcja samochodów pocztowych powinna ruszyć latem 2019 r. Napęd zastosowany w pocztowej furgonetce został wykorzystany w modelu Jest electric produkowanym od listopada 2018 r. Pierwsze zamówienia spłynęły z: Rumunii (Suczawa), Portugalii, Hiszpanii, Słowacji (Prešov) i Francji. Premiera elektrycznego Jesta wzbudziła zainteresowanie na hanowerskiej wystawie IAA 2018 szczególnie z powodu napędu marki BMW, który mieliśmy ostatnio okazję wypróbować na torze testowym.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...