eCitaro – pierwsze wrażenia

Daimler rozpoczął seryjną produkcję eCitaro zgodnie z planem, czyli pod koniec 2018 r., gdy sprzedaż „elektryków” w Europie nabrała już tempa. Elektryczne Mercedesy długo kazały na siebie czekać…

 

Zasięg dwuosiowego Citaro wynosi ok. 150 km (zgodnie z SORT 2), mimo że jego układ napędowy składa się z komponentów stosowanych także w konkurencyjnych produktach. Elektryczny Mercedes osiągnął przewagę, wykorzystując zintegrowany układ chłodzenia komponentów takich: jak silniki, falowniki, rezystor hamowania oraz baterie. Ciepło emitowane przez poszczególne źródła trafia do wspólnej chłodnicy lub może być skierowane do nagrzewnic wnętrza autobusu. Odzyskane ciepło stanowi wsparcie układu ogrzewania w stopniu uzależnionym od temperatury otoczenia, ale to niejedyna zaleta zintegrowanego chłodzenia. Uporządkowany przepływ ciepła pozwala kontrolować parametry pracy komponentów, przyczyniając się do wydłużenia ich żywotności i niezawodności.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...