Volvo 9700

W ramach naszego testu dokonaliśmy standardowych pomiarów z zakresu dynamiki ruchu, zużycia paliwa oraz poziomu natężenia dźwięku we wnętrzu nadwozia.

 

VDS, czyli Volvo Dynamic Steering, zautomatyzowana skrzynia biegów I-Shift oraz neutralny do pewnego stopnia rozkład obciążeń pomiędzy osiami determinują technikę prowadzenia, dzięki której nowe „9700” zasługuje na miano unikalnego rozwiązania w swojej klasie długości i wysokości pokładu. Niebagatelną rolę odgrywa także jednostka napędowa o stosunkowo niskiej masie własnej i wysokiej mocy maksymalnej. Masa układu napędowego znajdującego się w tylnym zwisie równoważona jest m.in. przez klimatyzator, akumulatory oraz zbiornik paliwa umieszczony w obrębie przedniej osi. Patrząc na klimatyzator zamontowany na dachu można by się spodziewać głębokiego „przyklęku” nadwozia na skutek działania np. siły odśrodkowej, tymczasem „9700” (z pustym pokładem i dolnymi bagażnikami) tylko nieznacznie odchyla się od pionu, ułatwiając kontrolowanie toru jazdy.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...