Mercedes-Benz Conecto G

W produkcji Conecto wykorzystywana jest m.in. technologia KTL gwarantująca szkieletowi wysoką odporność na korozję, także w miejscach trudno dostępnych takich jak profile zamknięte oraz węzły kratownic.

 

Odpowiednie zestrojenie komponentów układu napędowego to podstawa ekonomii zużycia paliwa, ale na tym Mercedes nie poprzestał. Zwalniacz hydrodynamiczny uruchamiany na dwa sposoby, z pomocą drążka umieszczonego w kolumnie kierownicy lub pedału hamulca, jest skutecznym środkiem oszczędzania, rzadko stosowanym w taborze naszych przedsiębiorstw komunikacyjnych. Działając niezależnie, przynosi większe korzyści niż wespół z zasadniczym układem hamulcowym. Ręczne sterowanie jest lepszym gwarantem tej niezależności niż wielofunkcyjny pedał hamulca, w niektórych rozwiązaniach aktywujący tylko retarder.

 

Etapy testu

Zużycie paliwa 
(całkowita masa 17,2 t)

E-7, Warszawa – Kraków

śr. zuż. paliwa

29,4 l/100 km

zmienny kierunek wiatru, deszcz

śr. prędkość

70,5 km/h

temp.

12oC

 

E-7, Kraków – Warszawa

śr. zuż. paliwa

29,1 l/100 km

bezwietrznie

śr. prędkość

71,0 km/h

temp.

14oC

 

miasto, próby rozpędzania

śr. zuż. paliwa

55,4 l/100 km

deszcz

śr. prędkość

25 km/h

temp.

15oC

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...