Solaris Trollino numer 1001

W ostatnich tygodniach fabrykę Solarisa opuściły dwa wyjątkowe trolejbusy – Trollino z numerem 1000, który trafił do austriackiego Salzburga, a także trolejbus numer 1001, zbudowany dla gdyńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej.

Do Gdyni, zgodnie z zawartym kontraktem, dostarczone zostały dwa całkowicie niskopodłogowe Trollino 12. Największą zaletę gdyńskich trolejbusów stanowi system pozwalający na autonomiczną jazdę bez konieczności korzystania z sieci trakcyjnej na dystansie do 15 kilometrów. Jest to możliwe dzięki bateriom litowo-jonowym, ładowanym podczas jazdy za pośrednictwem trakcji. Energia w bateriach może być również uzupełniana z zewnętrznego źródła zasilania. Oprócz tego trolejbusy wyposażono w system rekuperacji, który pozwoli im odzyskiwać energię elektryczną w procesie hamowania, co obniży koszty ich eksploatacji

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...