Lion’s Intercity – nic dodać, nic ująć

Podstawą konstrukcji nowego autobusu jest modularyzacja, polegająca m.in. na wykorzystaniu wspólnych komponentów. Jej obecność można dostrzec na zewnątrz oraz wewnątrz nadwozia.

 

Mocną stroną najnowszego „lwa” jest układ napędowy wyposażony w sześciocylindrowy silnik o pojemności 6,9 l i mocy maksymalnej 290 KM. Parametry te, należące raczej do przeciętnych w skali man-owskich jednostek napędowych, są jednak odpowiednie do eksploatacji obfitującej w częste zatrzymywania się i pracę na jałowych obrotach, a zarazem utrzymania układu oczyszczania spalin w dobrej kondycji. W celu podwyższenia efektywności silnika jego osprzęt został wzbogacony o m.in. dwustopniowy kompresor sprężający powietrze tylko wtedy, gdy ciśnienie w układzie spadnie poniżej wartości optymalnej.

Silnik w zestawieniu z automatyczną skrzynią biegów potrafi być żwawym źródłem napędu, a jeśli jest nim sześciobiegowa przekładnia – także ekonomicznym, szczególnie gdy pojazd rozwija prędkość powyżej 60 km/h.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...