Przegub bezpieczeństwa

Nowy CapaCity L jest wyposażonyw sprzęg, dzięki któremu najdłuższy przegubowiec Mercedesa utrzymuje tor jazdy nawet w ekstremalnych warunkach podłoża. 

 

Sprzęg, potocznie nazywany przegubem, może być prostym lub zaawansowanym technicznie urządzeniem łączącym obydwa człony klasycznego autobusu przegubowego. Najbardziej wymagający jest przegubowiec, którego układ napędowy znajduje się w drugim członie. Tzw. pchacz w warunkach niewystarczającej przyczepności może doprowadzić do poślizgu kół osi środkowej, szczególnie w ruchu po łuku lub wyjeżdżaniu z zatoki przystankowej. Cechy użytkowe oraz ekonomiczne pchaczy przesądziły o ich popularności. Napęd umieszczony z tyłu tworzy lepsze warunki do przewozu np. wózków oraz zagospodarowania wolnej przestrzeni wnętrza niż jego odpowiednik współpracujący ze środkową osią autobusu przegubowego. Pchacze są łatwiejsze w serwisowaniu, a także w produkcji, w której można zastosować modularyzację, czyli wykorzystanie wspólnego modułu napędowego dla autobusów 12- i 18-metrowych.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...