VDL Futura Euro-6

Struktura nośna Futury spełniającej Euro-6 właściwie pozostała bez zmian, natomiast sporo modyfikacji wymagało zamontowanie nowego silnika (DAF MX11), pełniącego rolę podstawowej jednostki napędowej.

 

Struktura nośna (szkielet) Futury spełniającej Euro-6 właściwie pozostała bez zmian (stalowa konstrukcja z kształtowników o zróżnicowanym przekroju), natomiast sporo modyfikacji wymagało zamontowanie nowego silnika (DAF MX11), pełniącego rolę podstawowej jednostki napędowej. Jego chłodnica, której powierzchnia wzrosła o 30% w porównaniu do wersji Euro-5, była głównym powodem zmian w komorze silnikowej. Znajduje się ona teraz po prawej stronie nadwozia, a w jej sąsiedztwie, w oddzielnym schowku umieszczono zbiornik AdBlue. Zbiornik ten nie wypełnia całej przestrzeni schowka, pozostawiając sporą objętość dla dowolnego wykorzystania. Agregat niezależnego ogrzewania powędrował na przeciwną stronę, zajmując miejsce za katalizatorem, a dokładnie – za jego członem mieszczącym DPF.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...