Przedpremiery przed Kortrijk

Nowy Citaro G to alternatywa autobusu komunikacji miejskiej napędzana silnikiem spełniającym Euro-6 bez pomocy AdBlue i filtra cząstek stałych, zasilanym sprężonym gazem naturalnym.

 

Najnowszy „gazowiec” Mercedesa M 936 G zaprojektowany w oparciu o konstrukcję silnika OM 936 (zapłon samoczynny) jest podobnie jak jego wzorzec typowym przedstawicielem downsizingu, osiągającym wysokie parametry takie jak moc i moment obrotowy, zachowując stosunkowo niską masę własną. Zastosowany w układzie napędowym 12- oraz 18-metrowego Citaro pozwala na przewiezienie do 96 oraz do 153 pasażerów, czyli o 8 więcej od możliwości poprzedniej generacji gazowych Mercedesów. Sprężony gaz tankowany jest do kompozytowych butli (tworzywo sztuczne pokryte włóknem węglowym i szkłem) o pojemności 227 l. W zależności od potrzeb (obciążenie maksymalne/zasięg/topografia) autobus może być wyposażony od 4 do 8 butli montowanych na specjalnych szynach pozwalających m.in. zachować szczelność powłoki dachu.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...