Dekada postępu

Historia naszych testów obejmuje wąski przedział czasu. Był to okres intensywnego rozwoju konstrukcji autobusowych, zjawiska raczej niezwykłego w tej branży.

 

Pierwszym testowanym w „PT Busie” autobusem był 3-osiowy MAN Lion’s Coach L z silnikiem spełniającym Euro-3 i ręcznie sterowaną skrzynią biegów. Z wyglądu niepozorny, ale w jego podwoziu znalazło się co najmniej kilka nowoczesnych i niespotykanych rozwiązań, takich jak np. przednia oś ze zwrotnicami wykonanymi w technice odlewania, klimatyzator umieszczony z przodu nadwozia czy też silnik wyposażony w układ recyrkulacji spalin. AGR, jak w skrócie mówiło się o wtórnym obiegu spalin, MAN zastosował jako pierwszy producent silników o dużej pojemności skokowej. Obecnie zdecydowana większość jednostek napędowych jest wyposażona w układ recyrkulacji spalin.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...