MAN A 37 Lion’s City Hybrid

Hybryda MAN-a we flocie 100 autobusów białostockiej firmy wyróżnia się najniższym zużyciem paliwa. W porównaniu z analogicznym Lion’s City, ale napędzanym dieslem, takim jak np. D20, różnica sięga o ok. 18% w skali roku. 

Układ napędowy Lion’s City Hybrid jest przedstawicielem hybryd szeregowych. Silnik spalinowy napędza generator zamieniający energię mechaniczną w elektryczną, a ta napędza silniki elektryczne, mechanicznie połączone z osią napędową autobusu. Urządzenia pokładowe, takie jak kompresor powietrza, sprężarka klimatyzacji oraz wspomaganie układu kierowniczego napędzane są elektrycznie napięciem 24 V.

Hybrydy szeregowe sprawdzają się w typowych warunkach ruchu miejskiego, wymuszającego nieustanne przyspieszanie na przemian z hamowaniem oraz częste zatrzymania na przystankach. Konwencjonalny napęd autobusu komunikacji miejskiej wykorzystuje jednostkę napędową w ok. 40% całkowitego czasu jej pracy. Reszta to właściwie bieg jałowy, nie wliczając napędzania sprężarki powietrza i klimatyzatora.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...