Drodzy Czytelnicy

Polski rynek autobusowy rozwija się. Przybywa nowoczesnych pojazdów spełniających rygorystyczne normy czystości spalin, a także bezemisyjnych środków komunikacji miejskiej. Elektryczne autobusy w niedalekiej przyszłości wyprą z centrów miast tradycyjnie napędzane odpowiedniki, ale obecnie popyt na tzw. alternatywne napędy jest silnie uzależniony od dostępności publicznych środków zakupu. Zelektryfikowane autobusy występują w ofertach niemal każdego producenta, jednak największą sprzedaż osiąga Volvo, którego fabryka autobusów znajduje się we Wrocławiu. Szwedzki koncern konsekwentnie realizując swoją strategię ogłoszoną jeszcze przed wejściem norm Euro-6, obecnie może zaoferować kompletne rozwiązanie związane z zakupem i eksploatacją elektrycznego lub elektryczno-hybrydowego autobusu, a także projektowaniem linii komunikacyjnej.

Elektryczne komponenty wykorzystywane są do unowocześniania klasycznych układów, takich jak np. układy kierownicze i nieprzypadkowo Volvo wiedzie prym w ich stosowaniu.

Kierunek rozwoju jasno nakreślił Irizar, inwestując w fabrykę elektrycznych autobusów i komponentów, jednocześnie wypuszczając luksusowego i8, następcę modelu PB. Wersja integralna i8 spotkała się z dobrym przyjęciem rynku, które można było dostrzec także podczas pierwszej edycji Warsaw Bus 2016. Szczegóły w następnym wydaniu „PT Bus”. Tymczasem polecamy stałe rubryki bieżącego wydania, a w nich m.in. nowości z innych rynków, panorama firm, turystyka oraz kulisy transportu, które tym razem są związane z marcowym świętem kobiet. Utarło się, że kontrole na drodze czy przejściach granicznych przeprowadzają zazwyczaj funkcjonariusze, ale coraz częściej u ich boku spotkać można przedstawicielki płci pięknej, głównie ze Straży Granicznej i Służby Celnej. Zapraszamy również do lektury sondy. VI Ogólnopolska Konferencja Branży Turystyczno-Transportowej, która odbyła się w grudniu ubiegłego roku w Krakowie, była doskonałą okazją, by porozmawiać z prelegentami na temat kondycji polskiego transportu pasażerskiego.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...