„Gazowce” w Europie a MF swoje

Autobusy gazowe stają się coraz popularniejsze w Europie – okazuje się, że te konstrukcje najlepiej spełniają wyostrzone normy Euro-6 bez stosowania kłopotliwych filtrów DPF.

 

Emitują one także mniej CO2, a coraz powszechniejsza produkcja biogazu pozwala tego typu pojazdom osiągnąć neutralność w zakresie emisji dwutlenku węgla. I to przy zdecydowanie niższym hałasie w porównaniu do konstrukcji z silnikami Diesla.

Także w Polsce miniony rok był rekordowy jeżeli chodzi zakup pojazdów zasilanych sprężonym gazem ziemnym. Tego typu pojazdów krajowi przewoźnicy zarejestrowali aż 84 sztuki, w tym 24 szt. w wersji hybrydowej dla MPK Częstochowa. A dodatkowo Warszawa nabyła jeszcze 35 pojazdów na LNG. To jednak kompletnie nie przekonuje polskiego Ministerstwa Finansów, które pod koniec 2013 r. obłożyło sprężony gaz ziemnym akcyzą.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...