Małe i średnie

Silniki Diesla o średniej i małej pojemności skokowej wydają się być optymalnym rozwiązaniem dla układów napędowych spełniających Euro-6.

 

O ich zaletach przesądza łatwość, z jaką utrzymują one temperaturę gazów wydechowych – jeden z warunków stabilnej pracy filtra cząstek stałych oraz katalizatora SCR. Stan podwyższonej temperatury łatwiej utrzymać, gdy jednostka napędowa pracuje z pełnym momentem obrotowym, dlatego małe silniki coraz częściej znajdują zastosowanie w autobusach midi, a nawet pełnowymiarowych przegubowcach. Koszt wymiany lub regeneracji filtra cząstek stałych przeznaczonego do małego silnika jest proporcjonalnie niższy od analogicznego kosztu w przypadku dużego silnika. Niewykluczone, że względy ekonomiczne przyczyniły się do ożywienia w sektorze midi, w którym wyspecjalizowały się firmy tureckie.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...