Ergonomia i bezpieczeństwo

VDS pod względem budowy jest równoległym układem klasycznej przekładni kierowniczej wspomaganej hydraulicznie oraz silnika elektrycznego pełniącego rolę dodatkowego wspomagania.

 

Podstawowa funkcja VDS polega na zmniejszaniu siły potrzebnej do operowania kołem kierownicy, szczególnie podczas manewrowania. Opór na kółku wzrasta z powodu spadku obrotów silnika napędzającego m.in. pompę wspomagania hydraulicznego. W takim przypadku VDS bilansuje układ sił, korzystając z elektrycznego wspomagania, sprowadzając wysiłek związany z kierowaniem np. trzyosiowego 9700 do poziomu wymaganego w samochodach osobowych. Siła wspomagania jest automatycznie dostosowywana do prędkości jazdy, dzięki czemu układ zachowuje proporcje pomiędzy siłami działającymi na koła osi kierującej oraz siłą przykładaną do kierownicy. Dobre czucie kierownicy jest nieodzowne m.in. przy rozpoznawaniu przyczepności kół, jednak możliwości nowego układu są znacznie większe.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...