Marka Autosan powraca, a Solaris świętuje swoje 20-lecie. Te informacje optymistycznie nastrajają do lektury bieżącego wydania, jednak dla zachowania równowagi kilka spraw dręczących polskich przewoźników. Transportowcy obawiają się następstw ustawy, która powinna być przegłosowana w sejmie przed 2017 r., o czym piszemy m.in. w „problemach”. Tematy związane ze zmianą zasad organizowania połączeń komunikacyjnych pochłonęły znaczną część konferencji towarzyszącej pierwszej edycji Warsaw Bus w Nadarzynie. Wszystko wskazuje na to, że w bieżącym roku polscy przewoźnicy nie będą się koncentrować na rozbudowywaniu swego taboru. Szkoda, bo jest w czym wybierać. Nowościami sypnęło w sektorze turystycznym oraz intercity. Niektóre z nich można było oglądać w Nadarzynie, gdzie miała miejsce pierwsza edycja wystawy Warsaw Bus. Do Warsaw Expo przybyli także przewoźnicy zainteresowani kupnem używanych autobusów (…taki jest nasz rynek) i nie zawiedli się. Ofertę używanych autobusów przedstawiła m.in. spółka EvoBus Polska w ramach Bus Store.

Używane pojazdy kupuje m.in. Wojciech Kahan, właściciel firmy Kahan Tour. Swoje pasje życiowe zawsze dzielił pomiędzy muzyką a motoryzacją, z czego wyniknęła niecodzienna historia opisana w naszej „panoramie firm”.

Firmy specjalizujące się w przewozach po Europie Zachodniej kupują nowe Mercedesy, Setry, a ostatnio Irizary, takie jak np. i8. Niecodzienną ofertę złożyło Volvo, wprowadzając na rynek aktywny układ kierowniczy odmieniający znane standardy prowadzenia pojazdu. Szwedzki koncern zamierza rozszerzyć zastosowanie nowego układu na wszystkie typy autobusów, w tym także elektryczne i hybrydowe, a, póki co, w naszej „prezentacji” model 9700 wyposażony w VDS.

Uaktywnili się producenci midibusów, czyli pojazdów zużywających niewiele więcej paliwa od minibusów, zapewniając znacznie wyższy standard podróżowania niż najmniejsze z autobusów. Spory postęp dokonał się także w konstrukcjach międzymiastowych i podmiejskich, takich jak Lion’s Intercity, które zaczynają konkurować z minibusami. Polscy producenci mini zarabiają przede wszystkim na eksporcie.

Autobusy przywożące pielgrzymów nie zablokują ulic Krakowa, twierdzi Krzysztof Wójcik odpowiedzialny za logistykę z ramienia Komitetu Organizacyjnego Światowych Dni Młodzieży. Przygotowania do tego wydarzenia nabierają tempa i rozmachu, jednak wszystko wskazuje na to, że najważniejszym źródłem bieżących informacji dla kierowców będzie Internet. Tymczasem zapraszamy do zabawy, a właściwie do konkursu zorganizowanego przez EvoBus Polska na projekt grafiki oklejenia autobusu, który zostanie użyczony Komitetowi Organizacyjnemu ŚDM. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi także poprzez Internet – takie czasy.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...