Komunikacja miejska musi przygotować się na duże zmiany, jeśli zapowiedzi producentów autobusów się potwierdzą. Dziś już zostało sprawdzone, że napędy bezemisyjne (elektryczne) są nie tylko przyjazne środowisku, ale także pozwalają zmniejszać koszty eksploatacji. Mercedes-Benz, który zasłynął, doskonaląc klasyczne układy napędowe, na razie zapowiedział rozwój platformy e-mobility, ale wcale nie przestał zaskakiwać. Autonomiczny Future Bus Mercedesa, którego premiera odbyła się kilka dni temu, może odmienić znane oblicze miejskiej komunikacji, ukazując nowe możliwości pojazdu, jakim jest autobus.

Napęd elektryczny nowego Solarisa jest jednym z jego większych atutów, dlatego producent z Bolechowa pokłada w nim duże nadzieje na przyszłość, także tę najbliższą. Urbino Electric pomyślnie przeszedł Bus Euro Test poprzedzający przyznanie tytuł „Bus of the Year 2017”, więc wszyscy z niecierpliwością czekamy na galę IAA w Hanowerze, gdzie zostanie ogłoszony werdykt.

A w 2017 r. fabryka Volvo we Wrocławiu rusza z seryjną produkcją elektrycznych „7900”. Szwedzki koncern konsekwentnie elektryfikuje swój produkt, powołując się na potencjał źródła energii odnawialnej.

Lion’s City, który testowaliśmy w Monachium, był napędzany klasycznym dieslem, ale zużycie paliwa pod obciążeniem ok. 4 t nie przekroczyło 40 l/100 km. MAN został gruntownie zmodyfikowany w związku z wejściem Euro-6 c obowiązującym od stycznia br. Jego produkcja odbywa się w starachowickiej fabryce, nadal podlegającej rozbudowie.

Zapraszamy również do naszych stałych rubryk. Do tej pory w „turystyce” przybliżaliśmy infrastrukturę i rozwiązania dotyczące ruchu i parkowania autokarów w największych europejskich metropoliach. Tym razem jednak zaglądamy do Krakowa, miasta, które w ubiegłym roku odwiedziło ponad 10 mln turystów, z których aż 45% dotarło pod Wawel autobusem turystycznym lub liniowym. W „panoramie firm” prezentujemy natomiast spółkę BAGS z miejscowości Dobre k. Mińska Mazowieckiego, która w lutym 2016 r. jako jedyny przewoźnik międzymiastowy w Polsce uruchomiła innowacyjny Automatyczny System Informacji Pasażerskiej (ASIP).

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...