MAN Lion’s City A21

W czasie pomiarów zużycia paliwa ciężar całkowity Lion’s City nieco przekroczył 15 t, natomiast jazda odbywała się na przedmieściach Monachium. Autobus zatrzymując się na przystankach i otwierając drzwi, pokonał dystans ok. 103 km.

 

W czasie pomiarów zużycia paliwa ciężar całkowity Lion’s City nieco przekroczył 15 t, natomiast jazda odbywała się na przedmieściach Monachium. Autobus zatrzymując się na przystankach i otwierając drzwi, pokonał dystans ok. 103 km, uzyskując średnie zużycie paliwa 39,92 l/100 km (z pracującym klimatyzatorem, temp. na zewnątrz ok. 20°C). Warunki ruchu drogowego sprzyjały zachowaniu płynności jazdy, jednak najdłuższy fragment trasy przebiegał krętymi ulicami.

Wynik jest również zasługą efektywnej pracy dwustopniowego kompresora wyposażonego w automatyczny system biegu jałowego oraz międzystopniowe chłodzenie powietrza. MAN chwali się także nową osłoną chłodnicy silnika, która w odpowiednich warunkach zapewnia przepływ powietrza chłodzącego bez pomocy wentylatora zużywającego energię (paliwo). Zoptymalizowany układ chłodzenia może przynieść oszczędności rzędu 0,3 l/100 km pod warunkiem przestrzegania zasad regularnego czyszczenia chłodnicy. W porównaniu do modeli napędzanych silnikami spełniającymi normy czystości spalin EEV Lion's City Euro-6 spala mniej paliwa o blisko 10%.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...