Elektryczne Solarisy

Decyzją o elektryfikacji układów napędowych autobusów miejskich były prezes firmy Solaris Bus & Coach Krzysztof Olszewski wyprzedził koncerny autobusowe obecnie rozwijające technologie bezemisyjnych napędów.

 

W rozwoju technologii napędów elektrycznych Solaris wykorzystuje m.in. ogniwa paliwowe w celu powiększenia zasięgu, efektywności zużycia energii podczas rozpędzania oraz zmniejszenia strat ciepła. W Hamburgu na linii 109 obsługiwanej przez autobusy wykorzystujące innowacyjne napędy można spotkać elektryczne Urbino 18,75 wyposażone w ogniwa paliwowe oraz baterie. Układ będący kombinacją źródeł energii pozwala spełnić wysokie wymagania operatora linii, wg którego dzienny zasięg autobusu nie może być mniejszy od 350 km, a temperatura we wnętrzu zimą musi wynosić ok. 21oC. W trakcie prac projektowych testowany był nowatorski układ ogrzewania wykorzystujący ciepło generowane przez pracujące ogniwa paliwowe. Tego typu rozwiązanie nie było dotąd stosowane, jednak, zdaniem Dariusza Michalaka, dyrektora fabryki i wiceprezesa zarządu spółki z Bolechowa, przynosi ona oszczędności warte zachodu (połowa energii przemienianej w ogniwach paliwowych to ciepło).

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...