Mercedes-Benz Conecto

Wygląd zewnętrzny wyraźnie odróżnia nowe Conecto od swego poprzednika. W grę wchodzi większa wysokość i długość, jak również detale decydujące o stylistyce nadwozia.

 

W numerze 5/2015 „PT Busa” opublikowaliśmy test Conecto G poprzedniej generacji, wyposażonego w podobny układ napędowy. Nie ryzykowaliśmy porównywania jego osiągów (zużycia paliwa) z osiągami nowego Conecto, ponieważ różnica w przebiegach obu Mercedesów była zbyt duża. Mniejsze ryzyko towarzyszy konfrontacji parametrów takich jak moc maksymalna i moment obrotowy obu silników, szczególnie gdy mierzoną wielkością jest czas. Próby rozpędzania ze startu zatrzymanego były przeprowadzane bez obciążenia. Nowy rozwijał 50 km/h w niecałe 9 sekund, a jego starszy odpowiednik był o ok. 4 sekundy wolniejszy. Wobec podobnych parametrów obu jednostek napędowych główne podejrzenie padło na ciężar całkowity. Zgodnie z danymi widniejącymi w dowodowych rejestracyjnych prezentowane Conecto G z 2016 ważyło 16 195 kg, zaś jego protoplasta – 17 148.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...