Bliska przyszłość MAN-a

Rozwój napędów bezemisyjnych będzie realizowany w oparciu o doświadczenia koncernu VW i własne. Lew chce kontynuować produkcję pełnej gamy autobusów.

 

Joachim Drees pełniący od kwietnia br. funkcję CEO (szefa) MAN SE/Man Truck & Bus zapowiada rekordowej wielkości nakłady na rozwój produktów i firmy zgodnie ze strategią „Future Lion”. Plany dotyczą produkcji autobusów i ciężarówek, która do ok. 2021 r. ma osiągnąć wolumen 125 tys. pojazdów rocznie przy rentowności ok. 8%. Celem na 2017 rok jest wzrost zysku operacyjnego o 880 mln euro w odniesieniu do jego wartości osiągniętej w końcu 2014. Do końca roku 2016 MAN wyda rekordowe 570 mln euro na rozwój produktu. Nigdy dotąd tak wysokie środki nie były zaangażowane m.in. w doskonalenie układu napędowego, a także wprowadzenie nowych modeli (m.in. MAN TGE). Deklarowana suma jest prawie dwukrotnie większa od nakładów poczynionych w latach 2010-2011. Planom towarzyszy wzrost sprzedaży ciężarówek i autobusów grupy MAN w 2015 r. Ogólnie wyniósł on 17%, natomiast w sektorze autobusów 20% (6000 jednostek) w odniesieniu do ub.r.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...