Wystawa IAA zgromadziła niemal całą branżę autobusową Europy, a także chińskich producentów zaangażowanych w rozwój technologii napędów elektrycznych. W Hanowerze jedna z większych hal była zajęta wyłącznie przez producentów autobusów, ale najwięksi z nich, tzn. Daimler, Iveco, MAN Truck & Bus, Volvo, Scania prezentowali swoje pojazdy razem z ciężarówkami. Na terenach otwartych można było wypróbować elektryczne autobusy lub skorzystać z usług wewnętrznej komunikacji obsługiwanej przez jednostki wyposażone w tzw. alternatywne napędy.

Autobusy niskoemisyjne były również w centrum zainteresowania branży komunikacji miejskiej w czasie Targów TransExpo. Na ponad 10 tysiącach metrów kwadratowych powierzchni nowości prezentowało aż 164 wystawców, w tym 36 firm z zagranicy. Największym zainteresowaniem zwiedzających cieszyły się autobusy o alternatywnych systemach zasilania, czyli pojazdy elektryczne, hybrydowe czy o napędzie CNG. Wzrok przyciągał również flagowy autokar VDL – dwupokładowa Futura FDD-2. Kto nie miał okazji zapoznać się z tym modelem w Kielcach może to zrobić zaglądając do naszego działu „prezentacja”.

W bieżącym wydaniu kończymy cykl artykułów na temat organizacji autokarowego ruchu turystycznego w europejskich metropoliach przygotowywany wspólnie z Izbą Turystki Rzeczypospolitej Polskiej. Głównym elementem porównania jest organizacja ruchu autokarowego – począwszy od wjazdu pojazdu (w części miast wymagane jest wcześniejsze zgłoszenie) poprzez wniesienia opłaty, po spełnienie przez niego norm ekologicznych.

Przypominamy również, że zagraniczni przedsiębiorcy wykonujący usługi okazjonalnego i liniowego międzynarodowego przewozu osób są zobowiązani do rejestracji podatkowej dla celów podatku VAT w następujących krajach: Niemcy, Austria, Belgia, Holandia, Dania, Słowenia, Chorwacja i Hiszpania. Niestety, w zasadzie w każdym z tych krajów sytuacja z rozliczaniem go wygląda odmiennie. Jak? O tym przeczytacie w materiale przygotowanym przez niemiecką kancelarię prawną i podatkową.

Zapraszamy również do lektury „panoramy firm”, w której tym razem prezentujemy chyba najbardziej znanego w Polsce przewoźnika i touroperatora – firmę Sindbad. Obecnie bezpośrednio w głównej spółce w Opolu oraz tej w Olsztynie zatrudnionych jest łącznie 530 kierowców, natomiast u podwykonawców – blisko 1000. Firma cały czas sukcesywnie rozwijaliśmy sieć swoich połączeń i na dziś ma w ofercie blisko 500 miast w 29 krajach Europy.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...