MAN Lion’s Intercity

Nowy model międzymiastowego MAN-a został zaprojektowany do eksploatacji zgodnie z wymagającymi normami Euro-6 oraz stosownie do zmieniających się uwarunkowań w transporcie publicznym.

Intercity nie należy do dynamicznych środków transportu, jednak uzyskiwane przyspieszenia pozwalają mu na płynne poruszanie w ruchu miejskim oraz na autostradzie. Jednostka napędowa często pracuje z maksymalnym momentem obrotowym, zmagając się z obciążeniami, ale akurat taki typ eksploatacji służy utrzymaniu drożności filtra cząstek stałych. Autostrada, po której MAN może rozwijać 100 km/h, wprawia jego silnik w 1900 obr./min, sprzyjając tzw. wypalaniu sadzy.

Zalety Lion’s Intercity, aby mogły ukazać się w pełni, potrzebują czasu, a właściwie przejechanych kilometrów generujących koszty obsługi technicznej. Pod tym względem silnik spełniający Euro-6 jest znacznie bardziej wymagający niż jego odpowiednik Euro-5, dlatego wybór D0836 do roli jednostki napędowej prędzej czy później zostanie doceniony zarówno przez właściciela, jak i kierowcę. Objętość katalizatora i znajdującego się w nim filtra (DPF) w odniesieniu do pojemności skokowej silnika wydaje się (wizualnie) być na zapas, pozwalając wydłużyć przebieg do tzw. głębokiej regeneracji.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...