Nowa generacja

Napędy elektryczne, autonomiczne pojazdy, kontrolowane spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej oraz LED znajdują się w nurcie rozwoju techniki stosowanej w pojazdach samochodowych.

 

LED zamiast żarówek lub elektrod lamp ksenonowych stosunkowo szybko pojawił się w reflektorach autobusów, choć pierwszym prototypowym pojazdem użytkowym wyposażonym w świecące diody był ciągnik siodłowy marki Mercedes-Benz. Actros otrzymał pojedyncze diody rozmieszczone na powierzchni kształtem odpowiadającej kloszowi tradycyjnego reflektora. Głównym argumentem przemawiającym za diodami była ich długowieczność oraz energooszczędność. Niski pobór energii, której deficyt zaczyna być problemem w instalacjach elektrycznych współczesnych pojazdów samochodowych zwiększa popyt na technikę LED. Przyjmuje się, że dioda o mocy ok. 1 W emituje tyle światła, co żarówka o mocy ok. 10 W.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...