Volvo 8900 Euro-6

Autobus Volvo 8900 spełnia wszystkie wymagania w komunikacji międzymiastowej i dojazdowej. Jest uniwersalny dzięki szerokiemu wyborowi wariantów i został zaprojektowany z myślą o zmniejszeniu kosztów eksploatacji.

 

W układzie napędowym 8900, podobnie jak w każdym autobusie Volvo nowej generacji, występuje wyłącznie zautomatyzowana i automatyczna skrzynia biegów. Jerzy Polewski, kierowca nowego Volvo, musiał przyzwyczaić się do 12-biegowego I-Shifta, gdyż w swojej praktyce zawodowej miewał do czynienia tylko z ręcznie sterowanymi przekładniami. Początkowo brakowało mu drążka zmiany biegów, stanowiącego swego rodzaju łącznik z układem napędowym, jednak komfort prowadzenia bez wykonywania monotonnych czynności szybko wziął górę nad przyzwyczajeniami. – Po pracy nie odczuwam zmęczenia, nie chciałbym powrócić do ręcznej zmiany biegów. Ciekawe, co powiedziałby Jurek, gdyby jego Volvo zostało wyposażone w VDS korygujący wpływ nierówności nawierzchni oraz dodatkowo zmniejszający siłę przykładaną do kierownicy podczas manewrowania? VDS dostępny jest w opcji wyposażenia jednostek średniopokładowych, co nie zmienia faktu, że na liniach komunikacji miejskiej jest on nie mniej użyteczny niż na trasach długodystansowych, które pokonują rasowe autokary.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...