Wzmocniony lider

Podsumowując miniony rok nowy dyrektor marketingu podkreślił znaczenie eksportu, na który kierowane jest 2/3 produkcji jednak Polska stanowi rdzeń rynkowej działalności Solarisa.

Największym zagranicznym odbiorcą produktów marki Solaris są Niemcy. W ubiegłym roku trafiło tam 276 pojazdów z ok. 1300, które opuściły linie montażowe w Bolechowie. Dostawy do Niemiec napawają optymizmem pozwalając prognozować wzrost udziałów w sprzedaży nowych autobusów  na tamtejszym rynku szacowanym na ok. 2500 sztuk powyżej granicznej ilości 10%.

W Izraelu, nowym rynku zbytu „Solaris demonstruje swoją wielowątkowość” jak to określa dyrektor marketingu, dzięki której można równoważyć ryzyko związane z działalnością biznesową. Tamtejsi klienci należą zarówno do sektora prywatnego i publicznego, a to wymaga od Solarisa prowadzenia odmiennej polityki produktowej wobec jednych i drugich. Prywatne firmy stanowią ok. 40% klientów (ok. 200 rocznie), z którymi Solaris zawiera umowy na dostawy pojazdów.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...