Wzmożona aktywność w branży przewozów turystycznych odbija się w statystykach sprzedaży nowych autobusów. Producenci nie próżnują, bo zamówień przybywa, a ponadto od października 2017 r. zaczyna obowiązywać norma ECE R66.02 określająca odporność szkieletu autobusu na boczne przewrócenie. Zapowiada się urodzaj nowości i premier, których kulminacji spodziewamy się na wystawie Busworld organizowanej po raz ostatni w Kortrijk. Konferencje przygotowywane przez producentów autobusów specjalnie przed tą najważniejszą w Europie branżową wystawą z czasem przeszły do tradycji. Daimler należy do wystawców kultywujących tę tradycję, jednak tym razem niemiecki koncern autobusowy dokonał odstępstwa, prezentując nowy model Tourismo. Najnowszy z Mercedesów przedstawiamy na naszych łamach.

Opisywany Tourismo dał początek nowej erze w produkcji autobusów turystycznych marki Mercedes-Benz zarówno ze względu na swoją konstrukcję, jak również zastosowanie. Unowocześniony wspiął się na wyższy pułap autobusowych standardów reprezentowanych np. przez Travego, pioniera rozwiązań zaliczanych do tzw. bezpieczeństwa aktywnego. Systemy bezpieczeństwa biernego i aktywnego, które oferowane są w najnowszym Mercedesie, pochodzą z najwyższej półki niemieckiego koncernu, natomiast uwagę zwraca wyraźny podział wyposażenia wnętrza, w pewnym sensie reprezentowanego przez dwa typy kokpitów Basic i Comfort.

Irizar zareagował na zmiany w przewozach pasażerskich, wprowadzając i6s. Polskie przedstawicielstwo hiszpańskiego producenta dostarczyło już pierwsze egzemplarze następcy integralnego i6, rozwijając swoją działalność, o czym rozmawiamy z Bartłomiejem Wanickim.

Nie słabnie popyt na alternatywne napędy wykorzystywane w segmencie autobusów miejskich. Elektryki i hybrydy znajdują coraz więcej nabywców, natomiast tzw. gazowce przeżywają swój renesans. Podaż jest następstwem w głównej mierze dotacji unijnych, jednak niskie koszty zużycia paliwa oraz niska emisja szkodliwych dla zdrowia składników spalin to fakty przemawiające np. za napędami gazowymi.

Nowocześniejszy i ekologiczny tabor sprzyja rozwojowi przedsiębiorstw komunikacji publicznej.

Przewoźnicy prywatni nie mają powodów do zadowolenia. 23 maja 2017 r. odbyło się ostatnie spotkanie zespołu do spraw opracowania projektu ustawy o zmianie Ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, w którym uczestniczył Jerzy Szmit, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa. Po wysłuchaniu opinii zebranych stwierdził on, że rekomenduje ministrowi wersję z 8 maja br. Tyle tylko, że projekt nadal budzi wiele emocji, o czym najlepiej świadczą wypowiedzi Zdzisława Szczerbaciuka – prezesa zarządu Polskiej Izby Gospodarczej Transportu Samochodowego i Spedycji oraz Dariusza Tarnawskiego – prezesa Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Przewoźników Osobowych.

Zapraszamy do lektury.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...