MB Tourismo

Tourismo w najdłuższej wersji nadwozia RHD L może pomieścić do 59 foteli pasażerskich, jednak odkąd Unia podniosła DMC autobusu dwuosiowego, rośnie popyt na jednostki o długości 13 m mieszczące ok. 55 foteli.

Udziały marki Mercedes-Benz na rynku sprzedaży nowych autobusów w Europie sięgają 24% m.in. za przyczyną Tourismo – bestsellera, który został wyprodukowany w 26 tys. egzemplarzy (w ciągu 23 lat). Utrzymanie tak dużej popularności w dobie szybkich zmian norm i przepisów regulujących funkcjonowanie transportu wymaga sporych nakładów, ale Mercedes nie działa po omacku. Jak twierdzi Hartmut Schick, szef EvoBus i głowa Daimler Buses, projekt nowego Tourismo powstał w oparciu o intensywne konsultacje z klientami, których wymagania oscylowały wokół autobusu przystosowanego do spełniania wielu specyficznych zadań. Potrzeba zmian była sygnalizowana przez rynek dużo wcześniej, a w odpowiedzi Mercedes wprowadził m.in. Tourismo K (2013 r.).

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...