1. Kto odpowiada za prawidłową obsługę tachografu podczas realizacji przewozu?

A – pracodawca,

B – kierowca,

C – technik warsztatu.

 

  1. Kto odpowiada za terminową kalibrację/legalizację tachografu?

A – kierowca,

B – przedsiębiorca,

C – technik warsztatu.

 

  1. Jak określa się czas, w którym dany kierowca załogi dwuosobowej nie prowadzi pojazdu?

A – czas dyżuru (dyspozycyjności),

B – czas przerwy,

C – czas dziennego odpoczynku.

 

  1. Ile godzin nadliczbowych w roku może maksymalnie przepracować kierowca?

A – 150,

B – 260,

C – nie ma w tym zakresie żadnych ograniczeń.

 

  1. Ile godzin wynosi regularny dzienny odpoczynek kierowców w załodze dwuosobowej?

A – minimum 9 godzin,

B – minimum 8 godzin,

C – minimum 11 godzin.

      Odpowiedzi: 1. B,  2. B, 3. A, 4. B, 5. A

 

Źródło: „Vademecum transportowca”. Podręcznik kierowcy zawodowego. Poradnik przewoźnika drogowego – OZPTD, Warszawa 2014 r.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...