Ciszę w przeddzień Busworld w Kortrijk przerywają doniesienia o nowych rozwiązaniach, o których prawdopodobnie jeszcze będzie głośno podczas dni prasowych belgijskiej wystawy. Bo oto Cummins ogłasza, że wchodzi w elektryczne napędy, a Van Hool zamierza eksportować swoje elektryki do USA.

W Polsce importerzy szykują się na sprzedaż nowych dwuosiowych autobusów przeznaczonych do przewozów międzymiastowych. Przywykliśmy już do wysokiego standardu podróżowania, a może być jeszcze lepiej, bo wydłużone „trzynastki”, takie jak np. VDL Futura FHD2-135.440, oferują większą przestrzeń dla pasażerów oraz obszerne bagażniki. Futury otrzymają niebawem nowe układy napędowe zapowiadane jako paliwooszczędne.

13-metrowy Tourliner będzie miał swoją premierę w Kortrijk, a spółka MAN Truck & Bus Polska zajmująca się również sprzedażą autobusów marki Neoplan czyni próby reaktywowania niemieckiej marki na polskim rynku.

Wykorzystując wolniejsze tempo prac nad Ustawą o transporcie zbiorowym, zarządcy dworców autobusowych dyskutują nad doskonaleniem obsługi pasażerów w rozwijającej się branży transportu publicznego. Standard obsługi pasażera wydaje się być pomijany w projektach zmian do ustawy, o czym także była mowa na pierwszym Forum Zarządców Dworców Autobusowych zorganizowanym przez MDA w Krakowie.

W „Panoramie firm” tym razem przedstawiamy Biuro Podróży „Almatur” z Częstochowy. W ubiegłym roku Almatur obchodził 60-lecie swej działalności, ale już od dawna przestał być kojarzony jedynie ze studenckimi obozami i wycieczkami. Czas przemian, jaki nastąpił w naszym kraju, dodatkowo wymusił, by centralne biuro zostało podzielone na samodzielnie finansujące się placówki. I tak w roku 1990 powstał oddział w Częstochowie.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...