VDL Futura FHD2-135.440

Prezentowany egzemplarz jest pierwszym zarejestrowanym w Polsce modelem FHD2-135, a jednocześnie jednym z ostatnich wyposażonych w ręcznie sterowaną skrzynię biegów.

Podwyższona do 19,5 tony dopuszczalna masa całkowita autobusu dwuosiowego może zwiększyć efektywność oraz standard przewozów szczególnie tych, które odbywają się na liniach międzymiastowych. Punktem wyjścia nowych unijnych przepisów jest dopuszczalny nacisk pojedynczej osi napędowej wynoszący na większości dróg Europy Zachodniej 11,5 tony. Wyższe dopuszczalne naciski są swego rodzaju rekompensatą ustawodawcy za wzrost masy pojazdu spowodowany obecnością układu oczyszczania spalin. W Polsce podwyższony standard obciążenia spełniają tylko nieliczne autostrady, dlatego nasze przepisy pozostały nieugięte wobec wartości nacisków osi napędowej wynoszącej 11 270 kg, dopuszczając jedynie wyższy nacisk osi kierującej. DMC Futury FHD2-135 zarejestrowanej w Polsce wynosi18 750 kg, tymczasem np. we Francji, gdzie w ub. roku stanowiły ok. 35% zamówień – 19 500 kg.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...