Autopilot dla Actrosa

Daimler pokazał niedawno pod Magdeburgiem swój najnowszy pomysł na usprawnienie transportu drogowego. 

Pojawiły się różne nazwy – „Highway Pilot”, „Future Truck 2025”. Najpierw na warsztatach zorganizowanych w Magdeburgu, a potem na nowo zbudowanym odcinku autostrady A-4 koło Magdeburga przedstawiano kilkuset dziennikarzom szczegóły, przynajmniej niektóre, nowego rewolucyjnego projektu Mercedesa.

Punkt wyjścia jest taki, że transport drogowy jednak mocno się rozwija. W samych Niemczech do roku 2030 ruch drogowy ma wzrosnąć o 39%. Instytut Ifmo obliczył, że przy 2-% rozwoju w UE daje to 50-% wzrost przewozów drogowych w ciągu 20 lat. A nakłady na infrastrukturę w Unii zmniejszyły się w ciągu ostatnich 30 lat o połowę. To oznacza miliony godzin traconych w korkach. I w tym samym czasie na transport spadają wysokie ceny paliw, presja na dostawy na czas i wyższe ceny ciężarówek Euro-6. A do tego brak wykwalifikowanych kierowców.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...