Kompaktowy D38 500+

Bawarczycy dołączają do grona producentów posiadających nowoczesne silniki wysokiej mocy. 

D38 otrzymał common rail 3. Generacji, oferujący wtrysk pod ciśnieniem do 2500 barów, a silnik przygotowany jest na ciśnienie spalania do 250 barów. Motor ma 2-cylindrowy kompresor powietrza o poj. 476 ccm, większy o 40% od kompresorów w innych silnikach, ale rozłączalny, gdy powietrze nie jest potrzebne. To wpływa na zużycie energii. Jednostka ma hamulec silnikowy EVB lub nawet Turbo EVB o mocy hamowania do 600 kW. Układ oczyszczania, mimo dużo większej ilości spalin, zmieścił się w tej samej obudowie, co w silniku D26. Nie przewidziano aktywnej regeneracji filtra, co oznacza oszczędność paliwa. Moc nowej jednostki zaczyna się od 520 KM, przez 560, aż do 640. Moment maksymalny sięga 3000 Nm.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...