Elektryczny Nissan NV200

Nissan zaprojektował elektryczną furgonetkę od nowa, zmieniając kilka parametrów, a jednocześnie wykorzystując te rozwiązania, które już zdążyły się sprawdzić w Leafie. 

Do nadwozia NV200 zamontowano układ napędowy czysto elektryczny, pochodzący z Leafa ostatniej generacji, czyli zblokowany układ silnika EM57 z inwerterem i ładowarką, w sumie bardzo przypominające typowy silnik spalinowy. Z racji wymiarów posłużono się zawieszeniem przednim Nissana Leafa, o 4 cm szerszym od oryginalnego z dostawczego NV200. No i pod podłogą między osiami zabudowano pakiet z bateriami. Baterie są produkowane w Sunderland, to moduły litowo-jonowe (48 modułów po cztery komory każdy), a pojemności nominalnej 24 kWh. Tylko że moduły baterii są inne niż w samochodzie osobowym i z racji przewidywanego innego wykorzystywania baterii wyposażono ją w specjalny układ chłodzący z wentylatorem i kanałami chłodzącymi nad bateriami. Bo w czasie ładowania baterie nagrzewają się, co trzeba kontrolować w trosce o ich żywotność.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...