Drodzy Czytelnicy

Tematem wiodącym tego wydania i w ogóle września są, oczywiście, organizowane po raz pierwszy w Polsce Mistrzostwa Świata Kierowców Zawodowych. Dlaczego dopiero teraz, skoro od lat jesteśmy w czołówce transportowej Europy? Bo nasz transport rozwijał się przez lata żywiołowo, momentami szybko, więc głównie ilościowo. Sprawy z obrzeża transportu były mniej ważne, a jedną z takich spraw jest kwestia zorganizowania się kierowców i wyłonienia reprezentacji, która mogłaby zajmować się różnymi aspektami ich pracy. Więc dopiero teraz Stowarzyszenie SKPT mogło ubiegać się o organizację tak dużej i prestiżowej imprezy.

Lato minęło w cieniu dyskusji o ryczałtach za noclegi w kabinie. Tak jak się spodziewaliśmy, żadne szybkie i sensowne rozstrzygnięcia trudnego tematu nie zapadły. A ok. pół miliona osób czeka na mądre decyzje. Tylko czyje?

Niezależnie od tych „grubszych” spraw życie toczy się swoim tempem, producenci przygotowują na jesienne IAA w Hanowerze sporo nowości. Na razie jedną z ciekawszych jest nowa technologia produkcji podwozi naczep Schmitza. Niemcy dość rewolucyjnie odchodzą od spawania ram. A to tylko przykład, jedna z wielu nowości, które przemysł pokaże we wrześniu.

Informacje, które i my przekazujemy światowi transportowemu bywają różne, nie wszystkie są miłe. Jeśli np. piszemy o coraz mocniej rozwijającym się ecodrivingu, to poza satysfakcją tych, którzy wygrywają nagrody w różnych konkursach oszczędnościowych zostaje świadomość, że cała branża korzysta na tym, bo podnosi się poziom wyszkolenia kierowców. Jeśli jednak mamy przekazywać, że poszerza się sieć płatnych dróg, już po raz czwarty, to tu o satysfakcji nie ma mowy. Nikt nigdy nie mówił, że płatne mają być wszystkie drogi, a tak się dzieje, bo poza bardzo drogimi w budowie autostradami obejmowane są płatnościami także zwykłe drogi. Bez specjalnego wytłumaczenia przyczyn…

Lato obfitowało także w prezentacje dużej ilości furgonetek, które będą niebawem rywalizowały o tytuł najlepszej w Hanowerze. Niektórym mogliśmy jako pierwsi przyjrzeć się bliżej, więc i Wy dowiadujecie się o nich z pierwszej ręki.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...