MB Actros 2545 Stream Space

„Zielonooki” Actros zaskakuje niskim zużyciem paliwa i AdBlue, szczególnie że na podwoziu znalazło się niskoprofilowe ogumienie osadzone na obręczach o średnicy m.in. 17,5 cala.

Silnik Actrosa pokazuje swoje zalety na średnio pofałdowanych drogach pozwalających skrzyni biegów nieprzerwanie pracować na 12. biegu (bezpośrednim). Takie warunki panowały w czasie naszego testu, a dodatkowym ułatwieniem był niski ciężar własny zestawu pojazdów (podwozie – przyczepa). W porównaniu z podobnym zestawem, którego test zamieściliśmy w 11/2012 „PT”, ciężar Eco „Bestii” okazał się o ponad 1 tonę niższy. Różnicę spowodowała kabina StreamSpace (niższa od Giga Space), brak retardera i aerodynamicznych osłon podwozia obu pojazdów zestawu, a także lżejsza zabudowa (Gniotpol). „Bestia” spaliła o ok. 3 l/100 km mniej od porównywanego Actrosa w wersji Euro-5, jednak kluczowe znaczenie dla zużycia miało superniskie przełożenie przekładni głównej o rzadko spotykanej wartości 2,412:1.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...