Genios bez spawów

Schmitz Cargobull jest od lat największym w Europie producentem naczep, ale najwyraźniej to mu nie wystarcza. 

Nowa linia technologiczna powstała w hali o powierzchni 12 tys. m2. To trzy osobne linie. Pierwsza, najważniejsza, to dwa ciągi kolumn walcujących. Gdy na pierwszym położy się płaski pas stali, ustawione w ciągu głowice stopniowo zaginają jedną, tę równą krawędź pasa stalowego, aż osiągnie kąt 90 stopni. Potem ten element stalowy obraca się na plecy i jedzie na drugi ciąg głowic walcujących. Tym razem innych, bo przesuwających się po to, by móc zagiąć profil także w miejscu jego zwężenia (czyli w przedniej części naczepy). Tak powstaje podstawowy element konstrukcyjny podwozia o kształcie „Z”, niewymagający żadnego spawania. Tym samym wyeliminowane jest, niekorzystne dla struktury stali, przegrzewanie ramy w czasie spawania.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...