AdBlue niebanalne

Wodny roztwór mocznika jest niezbędnym czynnikiem selektywnej redukcji katalitycznej, dzięki której obecnie produkowane silniki o zapłonie samoczynnym spełniają Euro-6. 

Z roku na rok rośnie sprzedaż wodnego roztworu mocznika proporcjonalnie do ilości samochodów wyposażonych w układy SCR (selektywnej redukcji katalitycznej spalin). Bezbarwna ciecz, powszechnie nazywana AdBlue, jest nieodzownym czynnikiem rozwoju silników Diesla w ostatnich latach. EGR (układ recyrkulacji spalin), który w okresie Euro-4 mógł stanowić alternatywę dla SCR, obecnie jest jedynie uzupełnieniem rozwiązań wykorzystywanych do oczyszczania spalin. Niektórzy producenci, tacy jak Iveco czy Scania, produkują silniki Euro-6 w oparciu o technikę SCR. Łączne stosowanie układów SCR i EGR zdaniem specjalistów od konstrukcji silników o zapłonie samoczynnym oraz niektórych producentów jest podstawą niskich kosztów eksploatacji, tzn. zużycia oleju napędowego oraz AdBlue.

 

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...