DAF LF 180 Euro-6 Aerobody

W kształcie nadwozia ukryty jest potencjał oszczędności paliwa, który można wykorzystać, nieznacznie ograniczając objętość skrzyni ładunkowej. W lekkiej dystrybucji strata to nieznaczna, a można zyskać ok. 2 l/100 km. 

Oszczędności paliwa są tym większe, czym wyższa prędkość jazdy. Zależność ta wynika ze zmian oporów powietrza rosnących proporcjonalnie do kwadratu prędkości jazdy. Aerobody wykorzystuje napór spiętrzonych mas powietrza do uzyskania dodatkowej siły wypychającej pojazd (podobnie jak pestka ściskana w palcach) przeciwnie do działania oporów. Kluczową rolę odgrywa ścięty fragment dachu zabudowy przypominający płetwę delfina. Przednia część nadwozia z gładko wyprofilowanym spoilerem dachowym kabiny oraz zaokrąglonym dachem zabudowy łagodnie spiętrza strugi powietrza, przenosząc je na tył, gdzie rozprężając się, wypychają nadwozie.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...