MX 11 dla „długich kombinacji”?

Był taki moment, gdy DAF pokazał gamę swoich silników Euro-6 i wtedy, stojąc niejako w cieniu większego motoru MX13, mniejszy silnik nie przykuwał aż takiej uwagi, jaka mu się należała.

 Fakt, że DAF jest postrzegany jako dostawca ciągników do transportu dalekiego, czyli głównie modelu XF z silnikiem pomagającym wykonywać przewozy w całej Europie. I w momencie pokazu gamy Euro-6 było naturalne, że na pierwszym miejscu stoi MX 13.

A jednak nadszedł czas na MX 11. Silnik wyraźnie różniący się od większego brata, choć oparty o podobną filozofię konstruowania jednostki wysokoprężnej.

Niektóre z zalet mniejszego motoru znacie: o 180 kg mniejsza waga, mniejsze wymiary, niższe zużycie paliwa. Technicznie różni się od poprzednika np. blokiem z żeliwa CGI, a 2-cylindrowa pompa układu zasilania została wbudowana w blok, podobnie jak wiele przewodów zasilania.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...