Wrażliwa pneumatyka

Jakość powietrza zasilającego ma duży wpływ na niezawodność komponentów układu hamulcowego.

 Woda nie jest jedynym problemem, z którym borykają się układy pneumatyczne ciężarówek, choć w niskich temperaturach otoczenia może doprowadzić do zablokowania układu hamulcowego. Przedostaje się ona do instalacji pneumatycznej w postaci pary wraz z powietrzem zasysanym i sprężanym przez kompresor. Częściowo wychwytuje ją osuszacz, przez który przechodzi sprężone powietrze. Reszta trafia do instalacji, skąd wydostaje się poprzez siłowniki hamulców (odpuszczenie hamulca) lub zalega w zbiornikach powietrza w postaci kondensatu. Ze zbiorników można ja łatwo usunąć poprzez specjalne zawory spustowe. Okresowe odprowadzanie kondensatu oraz wymiana wkładu osuszacza teoretycznie powinno zagwarantować bezawaryjną pracę pneumatyki, choć z czasem mogą pojawić się inne zagrożenia, takie jak np. olej silnikowy.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...