Jedyny taki napęd

SLT zbudowany na podwoziu typu Actros lub Arocs należy do unikatowych rozwiązań wykorzystywanych w najcięższych odmianach transportu drogowego.

Budowa i własności układów napędowych decydują o szczególnych predyspozycjach ciągników siodłowych marki Mercedes-Benz do najcięższych z odmian transportu. Silnik, skrzynia biegów oraz mosty napędowe pochodzą z fabryk Daimlera, natomiast sprzęgło, jeden z najbardziej odpowiedzialnych komponentów ciężkiego ciągnika siodłowego lub balastowego, niemiecki producent produkuje i rozwija wspólnie z Voith Turbo, światowym liderem m.in. konstrukcji opartych na przekładniach hydrodynamicznych. Sprzęgło to raczej lapidarne określenie podzespołu, potrafiącego utrzymać np. 100-tonowy zestaw drogowy na stromym podjeździe, pracując na pełnym poślizgu zasadniczo bez ograniczenia czasu. Dodatkową zaletę stanowi zintegrowany zwalniacz hydrodynamiczny, a właściwie to samo sprzęgło zmieniające swoje funkcje w zależności od tego, czy służy do ruszania z miejsca czy hamowania. VIAB, bo taką ono nosi nazwę, stosowane jest tylko w podwoziach marki Mercedes-Benz.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...