Dwusprzęgłowy postęp

Volvo I-Shift Dual Clutch zmienia biegi, nie przerywając napędu kół, podnosząc walory użytkowe układu napędowego oraz osiągi pojazdu.

I-Shift DC jest dwunastobiegową przekładnią i właściwie to jedyna wspólna cecha z klasyczną zautomatyzowaną skrzynią biegów Volvo. Napęd z silnika przekazywany jest na przemian przez dwa sprzęgła zależnie od załączonego biegu. Ideą rozwiązania jest możliwość „przygotowania” zazębień w trakcie pracy przekładni, a dzięki płynnej pracy sprzęgieł – zmiana biegu bez przerywania napędu. Steruje tym nowy komputer o znacznie większej mocy obliczeniowej niż stosowany w klasycznym I-Shifcie. Wejście do dwusprzęgłowej przekładni to dwa współosiowe wałki sprzęgłowe umieszczone jeden w drugim, jednak znakomitym pomysłem dla nowego rozwiązania jest wałek pośredni. Na pierwszy rzut oka ta część przekładni wygląda zwyczajnie, jednak w rzeczywistości tworzą ją dwa wałki ustawione jeden za drugim.

Nowy I-Shift jest cięższy od klasycznego o ok. 101 kg, a jego długość jest większa o ok. 10 cm.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...