Drogowy „międzyrok”

Jak wygląda stan budowy dróg szybkiego ruchu i plany kolejnych inwestycji? Dotąd na naszych oczach odbywała się budowa trzech wielkich autostrad, które zmierzają do finału. A co dalej?

 

Jeśli założymy, że autostrady, które miały powstać mamy już niemal gotowe, bo do ukończenia jest nieduży fragment A-4 i średni odcinek A-1, to można przejść do przyszłych inwestycji, czyli do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 uchwalonego przez rząd i kilkakrotnie zmienianego nowymi uchwałami. Zmiany miały związek z dostępnymi funduszami, ale i z decyzjami politycznymi – które drogi są pilniejsze i ważniejsze. Na teraz obowiązuje uchwała RM z 4 marca 2014 r. oraz będący jej kwintesencją załącznik nr 5.

To lista 13 największych zadań, które mają być realizowane w latach 2014-2019, a które pochłoną 82,8 mld złotych. Wedle oficjalnego wyjaśnienia GDDKiA realizuje ona obecnie zadania z tzw. załączników 5 i 6 Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Dziwne to o tyle, że załączniki to nowe zadania, a program jest stary, bo z lat 2011-2015…

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...