Temperatura i ciśnienie

Jednym z najważniejszych czynników ciśnienia powietrza w oponie jest temperatura. Zmiana temperatury otoczenia powinna być sygnałem do przeprowadzenia kontroli ciśnienia w kołach, a szczególnie gdy dochodzi do ochłodzenia.

 

Jednym z najważniejszych czynników ciśnienia powietrza w oponie jest temperatura. Zmiana temperatury otoczenia powinna być sygnałem do przeprowadzenia kontroli ciśnienia w kołach, a szczególnie gdy dochodzi do ochłodzenia. Spadek temperatury pociąga za sobą obniżenie ciśnienia. Ciśnienie niższe od zalecanego powoduje większe zużywanie się zewnętrznych części czoła bieżnika oraz wzrost oporów toczenia pociągający za sobą większe zużycie paliwa.

Wzrost temperatury podnosi ciśnienie, teoretycznie narażając środkową część czoła na większe zużycie niż jego części boczne. W praktyce ciśnienie wyższe od zalecanego wyrządza mniej szkód niż za niskie, a przy tym obniża zużycie paliwa

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...