DAF XF 440 FT 4x2

Największą nowość stanowi silnik MX 11, który znalazł się w układzie napędowym testowanego XF-a. To typowy przedstawiciel kompaktowych jednostek napędowych o wysokich parametrach i stosunkowo niskiej pojemności skokowej.

 

Testowy egzemplarz XF 440 zademonstrował wyjątkowe możliwości nowego silnika szczególnie podczas pracy na biegu bezpośrednim (ostatnim). Smaczku osiągom nadaje przełożenie przekładni głównej zastosowanej w moście napędowym „440” o wartości jednej z najniższych stosowanych w ciągnikach siodłowych. Szybkie mosty wymagają od silnika elastyczności typowej dla jednostek o dużej pojemności skokowej, tymczasem MX 11 ma zaledwie 10,8 l. Niskie przełożenie działa mobilizująco, zmuszając silnik do pełnej wydajności nawet podczas pokonywania niewielkich wzniesień, a to rozgrzewa wydech, pobudzając pasywną regenerację DPF.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...