Renault Lab 2

To, jak wiadomo tym, którzy czytali o wystawie IAA w Hanowerze, laboratorium na kołach będące drugą edycją pojazdu koncepcyjnego. W Hanowerze pokazano zaledwie model w szklanej gablocie, ale w Nicei już prawdziwy zestaw.

 

Nowe rozwiązania można pogrupować na cztery obszary: aerodynamika, opory toczenia, zarządzanie energią, systemy wspomagania jazdy.
Największą nowością jest zastosowanie w nim dwóch źródeł darmowej energii. Jednym jest nowy kolektor słoneczny na dachu i na kabinie o pow. ponad 30 m
3. Jest to specjalny kolektor: lekki, plastyczny i dający o 30% więcej energii niż standardowy. Drugie źródło to odzysk energii z ciepła w postaci rekuperacji. Ciepło podgrzewa ciecz, która parując, porusza turbinę napędzającą generator elektryczności. Ten wymiennik pracuje w cyklu Rankine’a.

Tej energii nie da się zmagazynować, ale należy ją szybko wykorzystać. Dlatego cztery układy samochodu wyłączono z klasycznego napędu od silnika i zasilane są elektrycznie. To pompy paliwa, wody, układu kierowniczego oraz kompresor klimatyzacji.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...