DPF w praniu

Katalizatory silników spełniających Euro-6 wchodzą w zakres czynności obsługowych w różnych okresach eksploatacji zależnie m.in. od budowy układu oczyszczania spalin jak można przypuszczać.

 

Każdy z producentów podaje inne przebiegi, po których przewiduje się np. czyszczenie filtra cząstek stałych. Wartość przebiegów waha się pomiędzy 360 a 500 tys. km. Zostały one ustalone drogą badań laboratoryjnych oraz testów prowadzonych w rzeczywistych warunkach. Różnice w podawanych dystansach mogą mieć związek także z budową układu wtrysku paliwa, sterowania silnikiem itd., jak również z objętością filtra cząstek stałych w odniesieniu do pojemności skokowej silnika. Geometryczna zależność pomiędzy silnikiem a katalizatorem prawdopodobnie powoduje następstwa, choćby takie jak częstotliwość załączania aktywnej regeneracji DPF. Małemu silnikowi niełatwo utrzymać odpowiednią temperaturę „za dużego” filtra cząstek stałych, więc będzie to kosztować więcej paliwa. Za mały filtr szybko straci drożność.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...